EN HÄLSNING FRÅN PILLERTANTEN

 
KÄNNS MINDRE STABILT ASSÅ. Syns ju på bilden hur stabilt det känns.
 
IDAG SOMNADE JAG PÅ LEKTIONEN. Det var ju inte så bra.
 
Enligt en klasskompis såg jag åtminstone fridfull ut där jag sov i bänkraden. Det är ju alltid något liksom.
 
MEN hursomhelt så berättade jag nyheten hemma. Det var inte populärt. Men jag kunde inte hålla ögonen öppna, det var plågsamt och jag försökte verkligen. Men utan framgång. Jag sov från och till.
 
Det här har hållit på ett tag nu och idag rann det över för min mamma och hon blev orolig att nåt var fel på mig. Typ. "VI MÅSTE ÅKA TILL APOTEKET NUUUU AMANDAAAA!" Ungefär så lät det.
 
Så vi åkte in till apoteket och kom hem med asen som ni ser på bilden. Kosttillskott med vitaminer och järn mina vänner. (Järnbrist leder till trötthet.) SÅ NU SKA JAG BLI PIGG.
 
Kan ju nämnas att den lilla runda burken är framtagen för kvinnor och finns en likadan för män. Och min kvinno-burk är givetvis rosa. Och när jag öppnar burken så är även tabletterna rosa. Männens burk är blå och har en man som spelar fotboll på. Tjejen på min burk hoppar lite graciöst. 
 
JAG BLIR SÅ LACK. 
 
Vafan, varför var burkarna tvugna att  vara designade av en människa helt utan genustänk för? Självklart får tjejer ha rosa och killar ha blå, men det är så trist när könen ALLTID definieras av rosa respektive blå. 
 
HÅLLER NI INTE MED?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Upp till bevis nu Amanda!!! Inget mer sovande på lektionerna, bara pigga o glada tillrop! ;)

2012-09-20 @ 20:45:47
Postat av: Amanda

Jag håller med dig till 100% Amanda! Det är inte kul som tjej att alltid bli tilldelade rosa saker. Det kan ju verkligen vara allt mellan himmel och jord. Som en gympa lektion blev vi upp delade i lag och killarna fick blå västar medans vi tjejer fick rosa. Liksom HALLÅ?! Mina favoritfärger råkar faktiskt vara blå och grön...

Svar: Helt rätt Amanda! Varför skulle alla INDIVIDER av kvinnligt kön vara förtjusta i rosa för?
Amanda Leonardsson

2012-09-24 @ 19:26:56
URL: http://smilinglife.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0