VAR ÄR MUSIKKULTUREN PÅVÄG?

ÄR FRÅGAN SOM JAG HAR STÄLLT MEJ ETT BRA TAG NU.
 
Vi tittar ur min aspekt. R'N'B/hip hop-aspekten det vill säga.
 
För några år sedan sjöng Usher: I WANNA MAKE LOVE IN THIS CLUB.
 
Perverst? Ytterst lite. Vulgärt? NEJ.
 
Han lägger ju åtminstone fram det lite fint. Det låter ju liksom gulligt när han sjunger.
 
MEN NU, nu kommer Enrique Iglesias och sjunger: TONIGHT I'M FUCKIN YOU. Florida sjunger: CAN YOU BLOW MY WHISTLE BABY, och Lil Wayne sjunger saker som jag inte kan upprepa i denna blogg UTAN ATT SKÄMMAS FÖR MÄNNISKOSLÄKTET.
 
Perverst? VÄLDIGT. Vulgärt? ÅH JA.
 
Det låter ju som att de är djur. HELT SJUKT TYCKER JAG.
 
OCH VI STACKARS VANLIGA DÖDLIGA, vi tvingas lyssna på skiten! Och tvingas uppskatta det eftersom det är i stort sett det enda som finns i r'n'b-väg idag. 
 
FÖR ATT INTE TALA OM VIDEORNA SOM FINNS TILL LÅTARNA. Kvinnosynen hos vissa verkar vara från 1800-talet. Och kvinnorna i videorna, varför ställer ni upp för? 
 
RESPEKTERA ER SJÄLVA INNAN JAG TAR PÅ MEJ MIN BATMAN-DRÄKT OCH RÖVAR BORT ER FRÅN INSPELNINGSPLATSEN SÅ ATT NI KAN HA KVAR LITE VÄRDIGHET I FRAMTIDEN OCKSÅ!
 
Kvinnor är mer än långt lockigt hår och rumpor och bröst. Men det syns aldrig i de här videorna eller låtarna. JAG BLIR SÅ ARG.
 
ÅH FRUSTRATION.
 
Gammal bild på mej som uttrycker hur jag känner mej inuti. 
 
TUR ATT VI KAN LYSSNA PÅ MICHAEL JACKSON, FOLK! HAN GÖR EN FAN ALDRIG BESVIKEN.

Kommentarer
Postat av: Ruvejda

so true, so true. Sad, but true. Men inte det med Michael ;)

2012-09-29 @ 01:32:32
URL: http://www.gulatomater.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0