IDAG SKA VI VARA KULTURELLA

Närmare bestämt ska vi på teater. 

HAMLET. 

DET KOMMER ATT BLI JÄTTEROLIGT!

Jag har aldrig varit på RIKTIG teater förut, så nu jävlar går vi all in och kollar på en klassiker

Jag hoppas bara att det inte är alltför sådär finkulturigt. 

För då är jag lost. 

JAG FATTAR INTE HUR FOLK KAN BEUNDRA KONST SOM INTE ENS ÄR KONST. 

Jag kan också måla en röd prickjävel i hörnet på en vit canvas. 

OCH NI HAR JU SETT MINA STRECKGUBBAR, JAG KAN INTE MÅLA. 

Jag trodde konst skulle handla om talang, eller åtminstone smak. 

Eller dikter som är sådär sjukt abstrakta. 

Typ

"Jag såg månen gå på gatan. Den var röd." 

JAHA?!

DET GAV MEJ JU MYCKET. 

Totalt jävla poänglöst. 

Men så kommer det inte vara idag 

SHAKESPEARE VAR JU EN REKO KILLE. 

Jo det var han faktiskt. 

För att ha levt så tidigt i historien hade han faktiskt en bra kvinnosyn, och kvinnorna i hans berättelser är ofta väldigt starka karaktärer. 

SÅNT GILLAR VI GRAPPAR

Hur som helst

för att passa in i finkulturen lite så har jag smackat på med en fluga idag. 


Då kanske folk tror att jag går på teater och uppskattar ful konst för jämnan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0