STRATEGIER FÖR ATT VAKNA

Det är ju inte direkt bara jag som har det här problemet. 
 
Och ju längre in i höstterminen vi kommer, DESTO JOBBIGARE VERKAR DET BLI ATT VAKNA. 
 
JAG ÄR I DET NÄRMASTE SJÄLVMORDSBENÄGEN PÅ MORGNARNA
 
NO FUCKING JOKE. 
 
Varje morgon när jag inser att jag måste gå upp
 
Vilket vanligtvis är efter cirka tre alarm, när jag har förstått att det ringer för en anledning och att jag måste gå upp, att det inte ringer för att irritera mej 
 
Så känner jag bara att livet är så jädra meningslöst
 
DET KÄNNS SOM OM JAG INTE HAR EN ENDA JÄVLA ANLEDNING ATT GÅ UPP UR SÄNGEN
 
JAG VILL BARA STÄLLA IN DAGEN 
 
ELLER TYP LIVET
 
Vanligtvis släpper känslan efter ungefär en kvarts vakenhet, men den där är kvarten är farlig, för ju jobbigare den blir, desto mer troligt är det att jag faktiskt struntar i att gå upp för att det då känns rimligt. 
 
Jag tror att ni känner igen er. 
 
SÅ 
 
VI KAN JU INTE GÅ SÅHÄR HELA TERMINEN! 
 
VAD GÖRA? 
 
Jag har kommit på några förslag:
 
1. RINGA UPP OBAMA OCH BE HONOM BERÄTTA ATT HAN BEHÖVER MEJ FÖR ATT RÄDDA VÄRLDEN MEDAN JAG SPELAR IN DET. SEDAN HAR JAG DET SOM ALARMSIGNAL. 
Kanske kan jag då få lite motivation, om man får känna sig lite viktig liksom. Plus att Obama har en av mina favoritröster i hela världen. Hade han bett mej springa fyra mil så hade jag antagligen gjort det bara för att det hade låtit så vackert när han sa det. 
 
2. NÅGON STÄLLER EN FÅGELSKRÄMMA PÅ MIN BALKONG UTANFÖR MITT SOVRUMSFÖNSTER.
De där sekunderna innan jag inser att den mörka figuren utanför fönstret inte lever borde vara så fyllda av skräck att jag på inga villkor kan somna om efter det. Men om ni inte vill ge mej en hjärtattack så föreslår jag att ni låter bli det här förslaget. 
 
3. NÅGON I FAMILJEN SKAFFAR EN TRUMPET OCH KÖR ETT SOLO I MITT RUM VARJE MORGON
Till och med jag borde väl vakna av det. 
 
4. JAG SKAFFAR EN SÅN DÄR ALARMKLOCKA SOM FLYGER I VÄG OCH PIPER SÅ ATT MAN MÅSTE SPRINGA OCH HÄMTA DEN.
Lite Quidditch på morgonen hade nog gjort susen. Vare sig man heter Harry Potter eller Amanda Leonardsson. 
 
ELLER SÅ KANSKE JAG BARA SKA BE MICHAEL JACKSON UPPENBARA SEJ I MITT RUM OCH SJUNGA EN TRUDELUTT. 
Det hade ju varit trevligt! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Eller så kommer jag förbi ditt hus och hoppar i din säng när du ska gå upp ^^

2013-10-17 @ 18:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0